Vzdělávání nadaných žáků zůstává v českých školách stále velkou neznámou. V současné době existuje řada projektů, které se zaměřují na identifikaci nadaných žáků v prvních dvou letech vzdělávání i na podporu nadání ve školách. I přesto je však realita stále taková, že snadno identifikovatelní jsou úspěšní nadaní, u kterých není jejich potenciál v rozporu s jejich projevy. Existují rizikové skupiny nadaných žáků, které je obtížné identifikovat a tito žáci ve školním prostředí často jako nadaní vnímáni nebývají. Největšími skupinami takových žáků jsou nadaní žáci s dyslexií či jinou vývojovou poruchou a rovněž nadaní žáci s extrémně vysokým IQ. O jednom takovém matematicky nadaném žákovi, který si svůj pobyt na základní škole protrpěl, jsem napsala článek do časopisu Svět nadání (www.talentovani.cz). Pokud vás tato problematika zajímá, můžete si jej přečíst zde:

